Tuesday, August 5, 2008

Hairul Kawin

2 August yang lalu, berlangsungnya majlis perkahwinan Hairul di Putrajaya. Majlis bermula dari jam 12tgh sehingga jam 4ptg. Aku tidak pergi berseorangan tetapi turut ditemani oleh Sayang, Anwar, Baby Afiqah dan Mira. Mak dan Izwan dah pergi satu hari awal untuk membantu sekadar yang termampu.

Bertolak dari Seremban lebih kurang pada jam 11 pagi, satu jam lewat dari perancangan awal. Tapi apa nak buat, bukan sengaja tapi almaklumlah ada anak yang masih kecil ni, macam2 perangai, so kenalah layan. Sampai lebih kurang jam 12tgh, ngam2 time makan dan sama tiba dengan rombongan pengantin lelaki.

Tidak disangka, tema yang dipilih adalah warna hijau, kemah pulak hijau putih... macam bendera PAS je... pelik jugak kerana Pak Busu kan UMNO... saje tu kot...

Mak Busu yang sambut kami, then mak dan Izwan pun datang. Aku adalah hulur sikit duit pada Busu, taklah banyak sampai ribu2, harap dapat kurangkan beban. Selama bersekolah dulu pun Mak Busu banyak belikan buku latihan dan rujukan untuk aku. Aku tak mintak pun, lagipun dia bukan orang kaya raya, tapi dia tetap belikan buku2 dengan harapan aku berjaya. Semua tu aku tak lupakan.

So lepas salam2 kami pun menjamu seleralah, mana boleh tahan, sudah lapar maaa.. Kami tak lama duduk di kemah, lepas makan terus naik ke rumah Busu di tingkat 2. Takut budak2 ni tak tahan panas , lagipun semua orang nak tengok pengantin bersiap ...

Kita orang still tak keluar rumah walaupun pengantin dah turun dan bersanding. Lepas solat Zohor barulah turun, itu pun dah jam 3.30ptg. Lepas salam2 dengan Mak Busu dan Hiarul, barulah kita semua berangkat pulang. Emak ikut sekali, bawa Aiman. Izwan tak dapat nak ikut kerana dah penuh...

OK, nanti bulan Oct. nak pergi rumah pengantin lelaki pulak, pergi konvoi InsyaALLAH..


No comments: