Sunday, August 10, 2008

Makan Malam Yang Mencabar

9 Aug : Selepas Mira, Mak dan Iwan datang ke rumah baru semalam dan bantu ukur langsir, kita semua bersetuju untuk makan luar. Aku saje nak belanja mereka. Maka destinasi kami adalah JUSCO di S2. Mula2 nak makan di KFC or McD sahaja kerana makananya mudah dan cepat, tapi semua full dan kalau ada kosong pun tak fit untuk kita 7 orang + 1 baby... sempit.

So semua setuju makan di JONY, selepas mempertimbangkan kesesuaian tempatnya - terkepung, tak berapa ramai. Lagipun ni first time bawa emak pergi makan di Jusco. So kenalah special sikit...

Namun "di sangka air tenang", tetapi apa yang berlaku adalah sesuatu yang tidak terkawal, apa tidaknya Anwar dan Afiqah buat ragam. Anwar nak makan sendiri, tapi yang tertumpah lebih banyak berbanding yang masuk mulut dan ketuk sana ketuk sini. Dan Afiqah pulak kerap nagis, nak kan susu di ketika semua orang start menjamu selera. Dahlah kat tempat public, macam mana pulak nak menyususkan baby dengan selesa. So aku tolonglah lindung2 sikit, nasib baik tak makan kat meja dibahagian hadapan.

Macam2 karenah nak melayan budak berdua ni. Aku pun jadi panik dan poning macam tu jugak Sayang dan Mira. Tak dapat nak merasai nikmat makan dengan tenang kecuali Iwan kot.

Abis tak habis makanan, lepas solat Maghrib semua orang beredar. Dah tak tahan melayan perangai anak2 ni, nanti marah pulak orang lain.

Ternyata makan malam tadi sesuatu yang amat mencabar untuk tahun 2008. Nampak gaya lepas ni bungkus makanan dan makan di rumah ajelah...

No comments: