Saturday, October 25, 2008

Kembalinya Kepada Ilahi

2o Oct - Info dari Mira : Atuk Alias, Tok Guru Ngaji, telah meninggal dunia.

21 Oct - Aku ambil kesempatan terakhir menziarahi rumah arwah. Namun aku tidak sempat menatap wajahnya kerana setibanya di rumahnya, jenazah sedang dimandikan. Aku tidak pernah lupa akan sikapnya yang peramah dan mesra dengan murid2nya. Jasanya tidak terbalas kerana tanpa didikannya pasti aku tidak mampu membaca al-Quran. Terkenang kembali memori yang lalu ditempat aku mengaji al-Quran di hadapan arwah. Sebagai mengenang jasa arwah, aku tidak ketinggalan untuk menyembahyangkannya. Tiada lagi yang mampu aku lakukan. Yang pasti semua akan pergi meninggalkan dunia ini, hanya menunggu masa yang telah ditetapkan.. Semoga roh arwah ditempatkan bersama2 orang yang beriman..Al-Fatihah..

No comments: